grupaChmurki

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
na miesiąc Listopad 2023.
- Na starej fotografii.
- Jesienna muzyka.
- Mali artyści.
- Ciepło i miło.
- Posługiwanie się nazwami członków rodziny: mama, tata, siostra, brat, babcia, dziadek.
- Zapoznanie się z zabawkami i zabawami z dawnych lat.
- Wypowiadanie się na podany temat, kategoryzowanie wg podanych kryteriów.
- Zapoznanie z wyrazem ekran do czytania globalnego.
- Budzenie zainteresowania starymi przedmiotami i ich przeznaczeniem.
- Rozwijania zainteresowania techniką- próby posługiwania się różnymi rodzajami aparatów.
- Zapoznanie z pojęciem drzewo genealogiczne –wdrażanie do rozumienia zależności i pokrewieństwa w rodzinie.
- Kształtowanie myślenia matematycznego- wprowadzenie liczebnika 2 w trzech aspektach.
- Wdrażanie do ubierania się odpowiednio do pogody.
- Wyjaśnienie pojęcia cisza identyfikowanie dźwięków i odgłosów z najbliższego otoczenia.
- Zapoznanie z wyrazem tamburyn do czytania globalnego- wyróżnianie głoski t w nagłosie i wygłosie.
- Kształtowanie umiejętności właściwego zachowania w miejscach użyteczności publicznej.
- Budzenie zainteresowania czytaniem- zapoznanie z wyrazem deska do czytania globalnego.
- Wdrazanie do samodzielnego nakładania ubrań wierzchnich.
- Zapoznanie z wyrazem igła do globalnego czytania.
- Kształtowanie wrażliwości sensorycznej.
- Wprowadzenie liczby 3 w trzech aspektach.
- Budzenie zainteresowania środowiskiem społecznym i przyrodniczym.
WIERSZE I PIOSENKI
Jesienny deszcz Sł. St. Karaszewski muz. W. Kaleta
Dziś chmurkę nad podwórkiem
Potargał psotny wiatr
Aż deszcz popłynął ciurkiem
I na podwórko spadł.
Ref: Hej,pada,pada,pada,pada,pada deszcz
Jesienny pada,pada,pada,pada deszcz
Deszcz płynie po kominie
Wesoło bębni w dach
W blaszanej dzwoni rynnie
I wsiąka w mokry piach.
Ref: Hej pada...
Kalosze wnet założę,
Parasol wezmę też,
Bo lubię, gdy na dworze
Jesienny pada deszcz.
Ref: Hej pada...
Pomaluję cały świat Sł. E. Zawistowska, muz. B. Kolago
Ciocia mi przyniosła farby,
Zaraz namaluję coś.
Wielbłąd mój ma cztery garby,
Zamiast konia stoi łoś.
Ref: Pomaluję cały świat,
Pastelowy pędzi wiatr,
Sobie namaluję psa,
Mojej mamie kotki dwa.
Po drabinie aż do nieba
Mogę wdrapać się raz dwa.
Trochę żółtej farby trzeba
I już słońce uśmiech ma.
Ref: Pomaluję cały świat...
Namaluję jeszcze zimę
Kolorowy pada śnieg.
Bałwan ma zdziwioną minę
I na nosie wielki pieg.
Ref: Pomaluję cały świat...
Koncert Jerzy Kierst
Przedstawiam Wam, Drodzy Czytelnicy
Mego przyjaciela- dyrygenta.
Kocha się on w nutach i muzyce
I w instrumentach.
Jest chudy, wysoki jak słonecznik,
Co wyrasta nad kwiaty,
Ale w ręce ma czarodziejską pałeczkę,
Zaklęty patyk.
Na koniuszek tej cienkiej pałeczki
Patrzą muzykusy-
Lecą nuty, półnuty, lecą ósemeczki...
Słuchajcie, kto ma uszy.
Tu na skrzypcach smykami dylu-dylu,
Tam- na kontrabasach.
Ten gruby- tru-tu-tu-tu!- dmie w trąbę otyłą,
Krętą jak kiełbasa.
Tamten- łupu-cupu!- wali w kotły
Po napiętej skórze,
Ten znów dmuch w puzon złoty,
Aż oczy przymrużył.
Przedstawiam Wam, Moi Czytelnicy,
Muzykantów i instrumenty.
Orkiestra wróciła z objazdu z zagranicy
Z przyjacielem moim- dyrygentem.
Tańcowała igła z nitką Jan Brzechwa
Tańcowała igła z nitką,
Igła- pięknie, nitka- brzydko.
Igła cała jak z igiełki, nitce plączą się supełki.
Igła naprzód- nitka za nią:
-Ach, jak cudnie tańczyć z panią!
Igła biegnie drobnym ściegiem,
A za igłą- nitka biegiem.
Igła górą, nitka bokiem,
Igła zerka jednym okiem,
Sunie zwinna, zręczna, śmigła.
Nitka szepce:- Co za igła!
Tak ze sobą tańcowały,
Aż uszyły fartuch cały!
Niby obłoki Tadeusz Kubiak
Popatrz w górę,
Wysoko,
Przypatrz się dobrze
Obłokom.
Te są podobne do koni.
Kto na nich cwałuje,
Goni?
Inne- podobne są
Domom.
Kto mieszka w nich-
Nie wiadomo.
A jeszcze inne
Jak pianka,
Jak bita, śnieżna
Śmietanka.
Nie wiem, kto pije
Rano
Ciepłe kakao
Z tą pianą...
Nagle powiało.
Wiatr! Wiatr!
Domy rozwiało,
Piankę rozwiało,
Konie pognało
W świat.
MR
Maria Ratyńska
Nauczyciel
AM
Anna Muszyńska
Nauczyciel
BŻ
Barbara Żero
Pracownik obsługi