Grupy

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
na miesiąc Pażdziernik 2024.

Tydzień 1. Zwierzęta jesienią

  • zapoznanie z mieszkańcami lasu, wprowadzenie i utrwalenie zasad odpowiedniego zachowania się w parku i w lesie
  • poszerzanie wiedzy o jeżu, kształtowanie umiejętności wypowiadania się, rozbudzanie zainteresowania światem zwierząt
  • wdrażanie do układania pod względem wielkości, doskonalenie umiejętności przeliczania
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej, rozwijanie wrażliwości w stosunku do świata roślin i zwierząt, uświadamianie sobie odczuć związanych z otaczającym światem przyrodniczym
  • tworzenie muzyki, rozwijanie twórczej aktywności dziecka

Tydzień 2. Pogoda w kratkę

  • kształtowanie umiejętności określania rodzaju emocji, zapoznanie z możliwościami radzenia sobie z uczuciem nudy, zachęcenie do dzielenia się swoimi odczuciami z innymi i uwrażliwianie na potrzeby rówieśników
  • kształtowanie umiejętności tworzenia rymów, zapoznanie z trudami związanymi z przygotowywaniem posiłków
  • wzbogacanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych, zapoznanie z figurą geometryczną – kołem, doskonalenie umiejętności skupiania uwagi
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania pogody, poznanie zjawiska powstawania deszczu
  • kształtowanie umiejętności plastycznych, utrwalenie wiedzy na temat różnych rodzajów zjawisk atmosferycznych

Tydzień 3. Zdrowie na talerz

  • zapoznanie z emocją smutku, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji, ćwiczenie umiejętności wyrażania swoich potrzeb
  • kształtowanie umiejętności sylabizowania, zapoznanie z nazwami polskich warzyw, uświadamianie znaczenia spożywania warzyw i owoców
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i określania nazw warzyw, doskonalenie umiejętności przeliczania i kategoryzowania, utrwalanie zdrowych nawyków żywieniowych
  • doskonalenie sprawności manualnych, wzbogacanie wiedzy o zdrowym żywieniu

Tydzień 4. Bajkostwory i potwory

  • zapoznanie z emocją strachu, kształtowanie umiejętności wyrażania i rozpoznawania emocji, wdrażanie do stosowania wybranych strategii radzenia sobie z emocjami
  • kształtowanie sprawności językowej, utrwalenie znajomości nazw emocji, rozwijanie dziecięcej wyobraźni
  • kształtowanie umiejętności przeliczania, zapoznanie ze znakami umownymi (symbole, kod), uwrażliwianie na konieczność przestrzegania ustalonych zasad zabawy
  • kształtowanie umiejętności opisywania zwierząt
  • kształtowanie umiejętności prezentowania wymyślonej postaci, doskonalenie słuchu muzycznego

WIERSZE I PIOSENKI

Hymn przedszkola nr 5 w Zielonce

Jest w Zielonce takie miejsce,
Gdzie przyjaciół wielu mam.
Tutaj uczę sie i bawię,
Ja to miejsce dobrze znam.

Ref: To nasza piątka! Wspaniała piątka!
Serc naszych cząstka zostanie tu!
To nasza piątka! Wspaniała piątka!
Śpiewajmy wszyscy aż braknie tchu.

Tu przychodzę bardzo chętnie,
Dobry humor zawsze mam.
Z kolegami raźno brykam
I nie jestem nigdy sam.

Ref: To nasza piątka! Wspaniała piątka!
Serc naszych cząstka zostanie tu!
To nasza piątka! Wspaniała piątka!
Śpiewajmy wszyscy aż braknie tchu.

Ręce rozgrzewamy

Ręce rozgrzewamy, Instrumenty mamy.
Już trójkąty są gotowe więc zagrają tak…

Ręce rozgrzewamy , instrumenty mamy
Już klawesy są gotowe więc zagrają tak…

Ręce rozgrzewamy. Instrumenty mamy
Marakasy są gotowe więc zagrają tak…

Ręce rozgrzewamy, instrumenty mamy
Wszystkie dzieci są gotowe więc zagrają tak…

Co mogę dać Pani z przedszkola

Co mogę dać Pani z przedszkola,
Gdy święto ma swe jesienią.
Gdy puste już łąki i pola.
Co może dać mały przedszkolak?

Ref: Ten uśmiech, ten uśmiech, hej cza-cza-cza.
Ten taniec, ten taniec, hej cza-cza-cza.
Życzenia najlepsze, hej cza-cza-cza.
Klaskanie i śpiewanie dla Niej, hej cza-cza-cza.

A może jej kupić samochód?
Albo jej dać serduszko złote?
I z całych zaśpiewać sto lat.
Co może dać mały przedszkolak?

Rymowanka

Nasze zuchy już przed sobą instrumenty mają,
To znak, że za chwilę dla nas coś zagrają.
Kochane dzieci, ręce rozgrzewamy!
Wszyscy gotowi? Zaczynamy!

MR

Maria Ratyńska

Nauczyciel

AM

Anna Muszyńska

Nauczyciel

Barbara Żero

Pracownik obsługi