grupaGwiazdeczki

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
na miesiąc Maj 2023.
Temat I: Majowe święta
- Zapoznanie z nazwami zwierząt gospodarskich i ich domów, kształtowanie nawyku systematycznej pracy, utrwalenie odpowiednich zachowań i postaw w stosunku do zwierząt i przyrody
- Utrwalenie nazw domów zwierząt: chlew, stajnia, obora, rozpoznawanie i wyodrębnianie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych, rozwijanie umiejętności analizy sylabowej, kształtowanie postawy otwartej na przyrodę
- Zapoznanie z nazwami członków ptasich rodzin, utrwalenie pojęć: mniej więcej, tyle samo, uświadomienie dzieciom, że wśród zwierząt też są rodziny, kształtowanie postawy szacunku dla zwierząt
- Zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, ukazanie wartości tradycji, kształtowanie postawy otwartości na różne kultury i religie
- Utrwalenie wiedzy dotyczącej zawartości koszyczka wielkanocnego, ukazanie wartości tradycji, zachęcanie do kultywowania tradycji rodzinnych
Temat II: Na wiosennej łące
- Uwrażliwienie na otaczającą przyrodę, budowanie pozytywnej postawy wobec owadów zapylających, reagowanie na wskazówki nauczyciela, uważne słuchanie, poprawne budowanie wypowiedzi, umiejętność rozpoznawania własnych emocji
- Zapoznanie z nazwami i wyglądem mieszkańców łąki, rozwijanie mowy, uważne słuchanie, rozwijanie motoryki małej poprzez działalność twórczą i ćwiczenia grafomotoryczne, doskonalenie umiejętności dzielenia na sylaby
- Kształtowanie umiejętności określania odległości: bliżej i dalej, wyjaśnienie znaczenia określeń: wysoko, nisko, głęboko, kształtowanie umiejętności określania położenia: nad, na, ponad, rozwijanie umiejętności współpracy
- Poznanie wybranej piosenki z repertuaru dziecięcego, reagowanie na zmianę tempa granej muzyki, kształtowanie słuchu i pamięci muzycznej, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań
- Rozwijanie zdolności manualnych, rozpoznawanie rzeczy dotykiem, rozpoznawanie kolorów, reagowanie na polecenia nauczyciela
Temat III: Dbamy o nasza planetę
- Utrwalenie pojęcia globus, kształtowanie nawyku segregowania śmieci oraz oszczędzania wody i energii, budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę w kontekście przyszłych pokoleń
- Zapoznanie z zasadami segregowania odpadów i kształtowanie tej umiejętności, rozwijanie zachowań proekologicznych
- Zapoznanie z odnawialnymi źródłami energii, doskonalenie umiejętności przeliczania i odwzorowywania, kształtowanie zachowań proekologicznych
- Zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody, ćwiczenie chodzenia za prowadzącym, kształtowanie poczucia pulsu w muzyce, rozwijanie motoryki małej, kształtowanie nawyku oszczędzania wody
- Utrwalenie wiedzy dotyczącej dbania o Ziemię, rozwijanie wyobraźni i kreatywności dziecka, kształtowanie postawy: nie wyrzucaj – wykorzystaj
Temat IV: Kto nam pomoże?
- Zapoznanie z zawodem strażaka i numerem alarmowym 112, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i odpowiadania na pytania, budowanie wiedzy o świecie, rozwijanie sprawności fizycznej
- Poznanie pracy policjanta, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania czytanego wiersza, rozwijanie umiejętności budowania wiedzy o świecie, budowanie wypowiedzi, wdrażanie do respektowania powszechnie przyjętych praw
- Ćwiczenie umiejętności wzywania pomocy na wypadek pożaru, zapoznanie z podstawowym wyposażeniem strażaków, uczenie szacunku dla pracy strażaka, wdrażanie do uczestnictwa w zabawach ruchowych
- Nauka śpiewania piosenki, zaznajomienie z praca lekarza i pielęgniarki, poszerzenie wiedzy o świecie, doskonalenie umiejętności reagowania na polecenia nauczyciela, rozwijanie sprawności fizycznej
- Rozwijanie sprawności manualnej i umiejętności wezwania pomocy w razie wypadku, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, budzenie wrażliwości na drugiego człowieka
WIERSZE I PIOSENKI
Po zielonej łące
Po zielonej łące
skaczą dwa zające,
bocian dumnie kroczy,
żuczek kulkę toczy.
A ja wszystkich witam was,
tupnij, klaśnij, podskocz raz.
A ja wszystkich witam was,
tupnij, klaśnij, podskocz raz.
A my wszyscy się witamy,
do zabawy zapraszamy.
112 numer alarmowy
Jedno połączenie
Czy się domyślicie
Może uratować
Komuś cenne życie
Ref: Jeden jeden dwa
Jeden jeden dwa
Numer ratunkowy
Każde dziecko zna X2
Gdy jest niebezpiecznie
Musisz być gotowy
I zadzwonić pod ten
Numer alarmowy
Ref: Jeden jeden dwa
Jeden jeden dwa
Numer ratunkowy
Każde dziecko zna X2
Co słychać na wsi
Co słychać? Zależy gdzie.
Na łące słychać: Kle, kle!
Na stawie: Kwa, kwa!
Na polu: kraaa!
Przed kurnikiem: – kukuryku!
– ko, ko, ko, ko, ko w kurniku
Koło budy słychać: – hau!
A na progu – miau.
A co słychać w domu
Nie powiem nikomu…
JB
Jolanta Borkowska
Nauczyciel
SR
Sylwia Rybacka
Nauczyciel
AM
Agata Mucha
Pomoc do dzieci
AP
Agnieszka Pacek
Pracownik obsługi