Grupy

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
na miesiąc Maj 2024.

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z temperaturą i warunkami atmosferycznymi na dworze.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Zachęcanie do zachowań proekologicznych.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
  • Zachęcanie do domagania się czytania dzieciom książek.
  • Wdrażanie do opieki nad zwierzętami domowymi.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy ze zwierzętami.
  • Poznanie mieszkańców łąki.
  • Wdrażanie do okazywania szacunku członkom rodziny.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
  • Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
  • Wdrażanie do pamiętania o bliskich z okazji różnych świąt.

WIERSZE I PIOSENKI

Niejadek zabawa paluszkowa

Uparł się Grześ: „Nie będę jeść”
– dzieci nabierają powietrza pod dolną i górną wargę
zacisnął usta,
– nabierają powietrza w policzki i krótko przytrzymują
wydął policzki.
„Nie zadowolą mnie nawet pierniczki”.
Język zamlaskał,
– mlaskają językiem
był rozzłoszczony
– marszczą brwi, robią rozzłoszczoną minę.
„Jestem już bardzo wyposzczony”.
Dreptał nerwowo po całej buzi
– przesuwamy czubkiem języka po zębach, mając zamknięte usta
„Niech wargi ktoś do otwarcia zmusi
– ściągają i wysuwają zaciśnięte wargi.
Chcę jeść i basta!” - tak się wysilił,
– wypychają językiem dolną wargę wewnątrz jamy ustnej.
że się przecisnął
– przeciskają język przez zaciśnięte wargi na zewnątrz.
i usta rozchylił – wysuwają do przodu rozchylone wargi.

Łąka

Leci siwa mgła do góry,
Wnet się zmieni w ciemne chmury.
Pada deszczyk prosto z nieba,
Tego nam tu było trzeba.

Rośnie trawa, ile zdoła,
Kwitną kwiaty, pachną zioła.
Obudziły się biedronki,
Pszczoły, trzmiele oraz bąki.

Frunie motyl pod niebiosy,
Żabie chóry ćwiczą głosy.
Środkiem łąki bociek człapie,
Zmykaj, żabko bo cię złapie.

Praczki zabawa muzyczno-ruchowa

Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam,
Jak praczki pracują, pokażę ja wam.
(dzieci zaciskają dłonie i pocierają nimi o siebie)

Tak piorą, tak piorą przez cały długi dzień (2x).

Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam,
Jak praczki pracują, pokażę ja wam.
(dzieci podnoszą obie ręce i udają wieszanie prania)

Wieszają, wieszają przez cały dzień (2x).

Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam,
Jak praczki pracują, pokażę ja wam.
(dzieci zaciskają dłoń w pięść i przesuwają poziomo)

Prasują, prasują przez cały długi dzień (2x).

Serduszko

Duże, czerwone serduszko,
Gorąco świecące słoneczko.
Od dziecka twego ukochanego
To prezent dla ciebie, mateczko.

Olbrzymie bukiety kwiatów
niosą dziś wszystkie dzieci.
Wietrzyk nucący piosenkę dla mamy
Po niebie przed siebie w dal leci.

Puka Serce muz. i sł. K. Ligorowska

Puk, puk, puka serce
Puk, puk dziś w podzięce
Mamo, mamo kocham Cię
Tobie serce oddać chcę.

Puk, puk, puka serce
Puk, puk dziś w podzięce
Tato, tato kocham Cię
Tobie serce oddać chcę.

JB

Jolanta Borkowska

Nauczyciel

SR

Sylwia Rybacka

Nauczyciel

AM

Agata Mucha

Pomoc do dzieci

AP

Agnieszka Pacek

Pracownik obsługi