Grupy

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
na miesiąc Styczeń 2023.

Tydzień XVII. Nadchodzi nowy rok

  • poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i tężyzny fizycznej, zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodzinnym
  • poznanie litery „l”, „L” i niektórych zwierząt aktywnych w dzień oraz w nocy, poszerzanie słownictwa w języku angielskim, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, słuchania ze zrozumieniem, ćwiczenie słuchu fonematycznego, kształtowanie sprawności manualnej, ukazywanie cykliczności następowania dnia i nocy, wdrażanie do porządkowania sali po zakończonej zabawie
  • poznanie cyfry 7, utrwalanie nazw dni tygodnia, kształtowanie pojęcia liczby 7 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym), doskonalenie umiejętności odwzorowywania, dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dni tygodnia, wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich, nauka pracy w grupie
  • zapoznanie z nazwami miesięcy i cyklicznością pór roku, umuzykalnianie, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do wspólnego spędzania czasu na zgodnej zabawie

Tydzień XVIII. Sporty zimowe

  • poznanie zasad sportowego zachowania, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i określania własnych uczuć, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do zachowania postawy fair play podczas zabaw
  • poznanie litery „u”, „U”, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie sprawności manualnej, wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa w czasie zjeżdżania na sankach
  • poznanie cyfry 8, zapoznanie z łyżwiarstwem figurowym, kształtowanie pojęcia liczby 8 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym), doskonalenie umiejętności odwzorowywania, wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich, ćwiczenie pamięci, rozwijanie logicznego myślenia przez wyciąganie wniosków z przeprowadzonego eksperymentu, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie
  • poznanie wybranych utworów z repertuaru muzyki klasycznej, kształtowanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu, wyobraźni dźwiękowej i ruchowej, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do wspólnego spędzania czasu na zgodnej zabawie

Tydzień XIX. Dzień Babci i Dziadka

  • poznanie znaczenia słowa „szacunek” w odniesieniu do osób starszych, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, kształtowanie pozytywnych cech charakteru, rozwijanie tężyzny fizycznej, uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych
  • poznanie litery „s”, „S”, poszerzanie słownictwa w języku angielskim, utrwalanie poznanych liter, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, słuchania ze zrozumieniem, słuchu fonematycznego, sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, ukazywanie walorów posiadania rodziny, głównie dziadków
  • poznanie cyfry 9, utrwalanie nazw członków rodziny, doskonalenie umiejętności liczenia i odwzorowywania, kształtowanie pojęcia liczby 9 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym), wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich, rozwijanie sprawności manualnej, umiejętności współpracy i dzielenia się zadaniami w zespole oraz wyznaczania ról
  • poznanie nowej piosenki, umuzykalnianie, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach muzycznych i językowych

Tydzień XX. Karnawał

  • poznanie zwyczajów karnawałowych w Polsce i na świecie, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie tężyzny fizycznej, empatii, uwrażliwianie na potrzeby drugiego człowieka
  • poznanie litery „b”, „B”, poszerzanie słownictwa w języku angielskim, utrwalanie poznanych liter, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, słuchania ze zrozumieniem, słuch fonematycznego, sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, wdrażanie do zachowywania ciszy podczas wykonywania wszelkich zadań
  • poznanie cyfry 0, utrwalanie poznanych cyfr, wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego, doskonalenie umiejętności liczenia, logicznego myślenia, kształtowanie pojęcia liczby 0 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym), rozwijanie umiejętności odwzorowywania i sprawności manualnej, wzmacnianie wiary we własne możliwości
  • poznanie pojęcia „taniec”, zapoznanie z tradycjami tłustego czwartku, rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką, koordynacji wzrokowo-ruchowej, rozwijanie tężyzny fizycznej, uwrażliwienie na piękno ruchu połączonego z muzyką.

WIERSZE I PIOSENKI

Tydzień Jan Brzechwa

Tydzień dzieci miał siedmioro:
"Niech się tutaj wszystkie zbiorą!"

Ale przecież nie tak łatwo
Radzić sobie z liczną dziatwą:

Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku,

Wtorek środę wziął pod brodę:
"Chodźmy sitkiem czerpać wodę."

Czwartek w górze igłą grzebie
I zaszywa dziury w niebie.

Chcieli pracę skończyć w piątek,
A to ledwie był początek.

Zamyśliła się sobota:
"Toż dopiero jest robota!"

Poszli razem do niedzieli,
Tam porządnie odpoczęli.

Tydzień drapie się w przedziałek:
"No a gdzie jest poniedziałek?"

Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku - I tak dalej...

Woogie-boogie dla babci i dziadka słowa i muzyka: M. Szwejda

Popatrz Babciu – To ja! – Twoja wnuczka!
Popatrz Babciu – To ja! – wnuczek Twój!
Czas rozpocząć dziś wielkie świętowanie
Załóż Babciu najpiękniejszy strój

Ref: I zatańcz ze mną Babciu woogie-boogie
I klaśnij ze mną Babciu w ręce swe
I zatańcz ze mną Babciu woogie-boogie
Bo tylko z Tobą Babciu tańczyć chcę /x2

Popatrz Dziadku – To ja! – Twoja wnuczka!
Popatrz Dziadku – To ja! – wnuczek Twój!
Czas rozpocząć dziś wielkie świętowanie
Załóż Dziadku najpiękniejszy strój

Ref: I zatańcz ze mną Dziadku woogie-boogie
I klaśnij ze mną Dziadku w ręce swe
I zatańcz ze mną Dziadku woogie-boogie
Bo tylko z Tobą Dziadku tańczyć chcę /x2

Zbudź się Zimo słowa i muzyka: M. Szwejda

Pani Zima, wielka dama, ma kłopoty.
Po przyjeździe zapomniała wziąć się do roboty.
Jak się wczoraj położyła, to się jeszcze nie zbudziła,
Więc się zdenerwował szarobury Świat,
Gdy mu o tym opowiedział mroźny wiatr.

Ref: Zbudź się zimo! – To nie pora na chrapanie!
Zbudź się Zimo! – Zakończ to leniuchowanie!
Śnieg doczekać się nie może,
Mróz jest nie w humorze,
Bałwan obraził się. /x2

Pani Zima otworzyła senne oczy.
Wyszeptała, że nie wstanie bo ma sen uroczy
I na bok się przekręciła, ciepłym kocem otuliła,
Więc się zdenerwował szarobury Świat,
Gdy mu o tym opowiedział mroźny wiatr.

Ref: Zbudź się zimo... /x2

Iwona Żebrowska

Nauczyciel

DG

Daria Goldewicz

Nauczyciel

BT

Bożena Terenowska

Pracownik obsługi