grupaKsiężyce
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
na miesiąc Wrzesień 2024.
Tydzień I. Witamy po wakacjach!
- doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć i emocji, rozwijanie wrażliwości emocjonalnej, kształtowanie pozytywnych postaw i zachowań społecznych
- utrwalenie znajomości imion koleżanek i kolegów, kształtowanie postaw akceptacji i tolerancji oraz poszanowania innych , wdrażanie do kulturalnego zwracania się do siebie
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, kształtowanie postawy szacunku do własności swojej i innych
- poszerzenie wiedzy przyrodniczej, budowanie wiedzy o świecie przyrody za pomocą zmysłów, rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie
- doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo – ruchowej, uświadomienie znaczenia znaków umownych w grupie
Tydzień II. Wokół nas
- ustalenie zasad grupowych, wzmacnianie poczucia odpowiedzialności za swoje działania, rozwijanie umiejętności dokonywania samooceny
- zaznajomienie z pracownikami przedszkola, kształtowanie odwagi w kontaktach z osobami z bliskiego otoczenia
- rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotu i używania przyimków: za, przed, obok, na, nad, kształtowanie umiejętności przewidywania następstw i logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie i czekania na swoją kolej
- rozbudzenie ciekawości poznawczej, utrwalenie znajomości wyposażenia łazienki, wdrażanie do dbania o czystość
- rozwijanie kreatywności, doskonalenie motoryki małej, kształtowanie empatii i wrażliwości
Tydzień III. Nasze pasje, nasze bziki
- wprowadzenie pojęć pasja, zainteresowanie, hobby, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnych zainteresowań, kształtowanie umiejętności organizowania różnych form spędzania czasu wolnego
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami na temat ulubionego zajęcia, wzbogacenie słownika czynnego,
- zapoznanie i określenie wielkości zabawek z użyciem słów: mała, duża, większa niż, mniejsza niż, rozwijanie umiejętności komunikacji
- poszerzenie wiedzy na temat opieki nad pupilem, kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt, budzenie wiary we własne możliwości i umiejętności
- rozwijanie zdolności twórczych dziecka, kształtowanie umiejętności manipulacyjnych, wyzwalanie dziecięcej radości podczas zabaw związanych z rywalizacją
Tydzień IV. Jesień w naszej okolicy
- doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie i pobudzanie do wyrażania emocji związanych z tymi zmianami
- wprowadzenie litery ,,o’’ ,,O’’ na postawie wyrazu owoc, rozwijanie umiejętności rozpoznawania jesiennych owoców z polskich sadów i utrwalenie znajomości ich nazw, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
- utrwalenie znajomości zasad poruszania się w przestrzeni publicznej, doskonalenie umiejętności odczytywania znaków. Rozwijanie umiejętności określania stron lewej i prawej, wyrabianie nawyku uważnej obserwacji otoczenia podczas spaceru
- utrwalanie znajomości nazw owoców rosnących w polskich sadach i ogrodach, wspomaganie integracji sensorycznej, kształtowanie umiejętności wykorzystywania owoców w jadłospisie, wdrażanie do zdrowego odżywiania
- aktywizowanie twórczego myślenia, kształtowanie wrażliwości dziecka w kontakcie ze sztuką, rozwijanie poczucia rytmu, kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał
WIERSZE I PIOSENKI
Wrzesień – przedszkolak
Do przedszkola idzie Wrzesień,
Żeby zostać przedszkolakiem,
A za Wrześniem biegną dzieci:
Czekaj na nas, nie bądź taki!
Maszeruję razem z dziećmi,
Ręka w rękę, noga w nogę,
Wszystkim wkoło opowiada:
Przedszkolakiem zostać mogę!
Ref: Do przedszkola, do przedszkola
Do zabawek i książeczek,
Do piosenek i wierszyków,
Tu przyjaciół też znajdziecie. (x2)
Pani wita ich przed salą
I z uśmiechem drzwi otwiera.
W samą porę, miły Wrześniu,
Już zostaniesz z nami teraz.
Ma swój znaczek, szafkę w szatni
I humorek doskonały,
Zna trzy słowa czarodziejskie,
Z każdej cieszy się pochwały.
Ref: Do przedszkola, do przedszkola
Do zabawek i książeczek,
Do piosenek i wierszyków,
Tu przyjaciół też znajdziecie. (x2)
Liście
Klon ma złote liście,
Świecą się ogniście,
Jesion ma brązowe,
Zgubił ich połowę,
Dęby się czerwienią
Pół na pół z zielenią,
Olcha – żółto – siwa,
Wiatr jej liście zrywa,
Miesza je z innymi,
Pędzi het! Po ziemi,
Z najładniejszych liści
Cały las oczyści.
IŻ
Iwona Żebrowska
Nauczyciel
DG
Daria Goldewicz
Nauczyciel
BT
Bożena Terenowska
Pracownik obsługi