Grupy

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
na miesiąc Październik 2024.

Zwierzęta jesienią

  • propagowanie wiedzy przyrodniczej, zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w kontakcie ze zwierzętami leśnymi, kształtowanie postawy szacunku wobec świata zwierząt
  • zapoznanie z obrazem graficznym litery „a, A”, wzbogacanie wiedzy o świecie przyrody, kształtowanie umiejętności wyrażania swoich myśli pełnymi zdaniami
  • wprowadzenie liczby 1, doskonalenie spostrzegawczości i kształtowanie umiejętności liczenia, rozwijanie umiejętności odczuwania radości z gromadzenia nowych doświadczeń matematycznych
  • poszerzanie wiedzy ogólnej na temat zwierząt, kształtowanie umiejętności określania kierunków względem siebie, rozwijanie wrażliwości na piękno świata zwierząt
  • rozwijanie wyobraźni, kształtowanie umiejętności dostrzegania bogactwa różnorodności w świecie przyrody, kształtowanie umiejętności czerpania radości z uczestnictwa we wspólnych zabawach.

Pogoda w kratkę

  • kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z nudą, doskonalenie umiejętności samodzielnego szukania rozwiązań trudnych sytuacji
  • kształtowanie słuchu fonemowego, zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „m, M”, doskonalenie umiejętności współpracy
  • kształtowanie umiejętności tworzenia par i dwuelementowych zbiorów, zapoznanie z graficznym zapisem liczby 2, uświadomienie korzyści płynących z grania w różnego rodzaju gry
  • kształtowanie umiejętności przeprowadzania obserwacji przyrodniczych, zapoznanie z różnymi rodzajami zjawisk atmosferycznych, rozbudzanie ciekawości poznawczej,
  • kształtowanie wyczucia estetyki, utrwalanie znajomości piosenki oraz rodzajów pogody, doskonalenie pamięci i koncentracji.

Zdrowie na talerzu

  • kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem smutku, zachęcanie do poszukiwania sposobów na radzenie sobie z trudnymi emocjami
  • kształtowanie umiejętności głoskowania, zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „t, T”, doskonalenie umiejętności dbania o własne zdrowie
  • zapoznanie z graficznym zapisem liczby 3, kształtowanie umiejętności przeliczania, zapoznanie z monetami o wartości 1 zł i 2 zł, doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych
  • kształtowanie umiejętności wyróżniania podziemnych i nadziemnych części roślin, utrwalanie znajomości nazw jadalnych części roślin, doskonalenie umiejętności współpracy
  • kształtowanie umiejętności głoskowania, zapoznanie ze sposobem przygotowywania soku ze świeżych warzyw i owoców, doskonalenie umiejętności plastyczno-technicznych

Bajkostwory i potwory

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i podawania ich nazw, oswajanie się z uczuciem strachu, doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad bezpieczeństwa
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem, zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „e, E”, doskonalenie umiejętności współdziałania w zabawie
  • kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 4, zapoznanie z graficznym zapisem cyfry 4, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej
  • kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości, wzbogacanie wiedzy o zwierzętach, rozwijanie dziecięcej kreatywności
  • nabywanie umiejętności podążania za prowadzącym, rozwijanie kreatywności ruchowej, ćwiczenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie poczucia rytmu, aktywizacja całego ciała, stosowanie ruchów o swobodnym przepływie i skrętnych kierunkach, zapoznanie, rozwijanie dziecięcej kreatywności

WIERSZE I PIOSENKI

Jesienny spacer Sł. A. Filipowska, muz. A. Chmielewska

Ref: Jak dobrze spacerować
Po parku, czy po lesie.
Gdy kolorowe liście
Mówią nam, ze już jesień
Aparat mam gotowy,
By zacząć w każdej chwili
Fotograficzne łowy
I spacer nam umilić.

Słyszysz? Dzięcioł w drzewo puka.
W dali pohukuje sowa.
Rudy lis jedzenia szuka
I w zaroślach już się chowa.

Ref: Jak dobrze spacerować…

Gdy przez las idziemy w ciszy,
To i wilk zawyje może.
Szary zając go usłyszy,
Szybko schowa się w swej norze.

Ref: Jak dobrze spacerować…

Popatrz tam wiewiórka ruda
Macha nam puszysta kitą.
Do swej dziupli znosi cuda!
Ma spiżarnię znakomitą.

Ref: Jak dobrze spacerować…

Jeż kolczasty w gęstej trawie
Tupta wolno do kryjówki.
I choć go nie widać prawie,
Uciekają przed nim mrówki.

Ref: Jak dobrze spacerować…

Witaminki, witaminki

Spójrzcie na Jasia, co za chudzina,
Słaby, mizerny, ponura mina,
A inni chłopcy silni jak słonie,
Każdy gra w piłkę lepiej niż Boniek.
Dlaczego Jasio wciąż mizernieje?
Bo to głuptasek i witamin nie je!

Ref: Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.

Wiśnie i śliwki, ruda marchewka,
Gruszka, pietruszka i kalarepka,
Kwaśne porzeczki, słodkie maliny,
To wszystko właśnie są witaminy.

Kto chce być silny i zdrowy jak ryba,
Musi owoce jeść i warzywa!

Ref: Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.
Bo zjadamy witaminki.

Wiewiórki wiersz Bronisławy Ostrowskiej

Wiewiórki młode dwie
Na sośnie się spotkały:
„Jak pani spędza dnie?
Co robi przez dzień cały?”
„Ja skaczę cały dzień,
Ciesząc się ciepłym słonkiem,
Lub śpię zaszyta w cień
Nakrywszy się ogonkiem”.
„A, proszę pani, ja
Gromadzę wciąż zapasy
Na czas, gdy zima zła
Pokryje śniegiem lasy”.

Hymn naszego przedszkola

Jest w Zielonce takie miejsce,
Gdzie przyjaciół wielu mam.
Tutaj uczę sie i bawię,
Ja to miejsce dobrze znam.

Ref: To nasza piątka! Wspaniała piątka!
Serc naszych cząstka zostanie tu!
To nasza piątka! Wspaniała piątka!
Śpiewajmy wszyscy aż braknie tchu.

Tu przychodzę bardzo chętnie,
Dobry humor zawsze mam.
Z kolegami raźno brykam
I nie jestem nigdy sam.

Ref: To nasza piątka! Wspaniała piątka!
Serc naszych cząstka zostanie tu!
To nasza piątka! Wspaniała piątka!
Śpiewajmy wszyscy aż braknie tchu.

Iwona Żebrowska

Nauczyciel

DG

Daria Goldewicz

Nauczyciel

BT

Bożena Terenowska

Pracownik obsługi