Grupy

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
na miesiąc Wrzesień 2023.

Tydzień I. W moim przedszkolu

  • stosuje zwroty grzecznościowe – dzień dobry, do widzenia;
  • odkłada zabawki na miejsce po skończonej zabawie;
  • stara się przełamywać nieśmiałość w stosunku do innych dzieci;
  • aktywnie uczestniczy w zabawach organizowanych z całą grupą i w zespołach;
  • posługuje się przymiotnikami określającymi cechy przedmiotów – wielkość, kolor;
  • kategoryzuje przedmioty wg jednej cechy;
  • podaje nazwy przedmiotów na podstawie opisu słownego; wskazuje i nazywa zmiany wprowadzane w szeregowym układzie kilku przedmiotów stara się przełamywać swoją nieśmiałość w stosunku do innych dzieci;
  • naśladuje różne odgłosy podczas zabawy ortofonicznej;
  • wyjaśnia znaczenie pracy wskazanych osób, np. kucharka, nauczycielka, woźna, itd.;
  • wskazuje atrybuty danego zawodu; w zabawie posługuje się pojęciami dotyczącymi wielkości, długości.

Tydzień II. Moja miejscowość

  • posługuje się pojęciami dotyczącymi wielkości: mniejszy, większy;
  • wypowiada się na podany temat – posługuje się określeniami dotyczącymi budynków: wielkość, kształt, kolor, itp.
  • zna nazwę miejscowości i ulicy, na której mieszka;
  • wyjaśnia znaczenie świateł na sygnalizatorze;
  • kreśli w powietrzu koła zgodnie z podanym kierunkiem; dobiera figurę do konturu.
  • wskazuje i podaje nazwy atrybutów pracy policjanta;
  • wyjaśnia, czym zajmuje się policjant;
  • stara się wyznaczać kierunki d pionowej osi swojego ciała – w prawo, w lewo; stosuje pojęcia dotyczące położenia przedmiotu w przestrzeni: na, nad, pod, obok, w.

Tydzień III. Ja, Ty i środowisko

  • wyjaśnia na czym polegają poszczególne zadania dyżurnego;
  • podczas zabaw naśladowczych koncentruje uwagę na drugiej osobie – naśladuje jej gesty, mimikę, emocje;
  • nazywa poszczególne części ciała;
  • dostrzega i określa szczegóły twarzy u innych osób i u siebie; rysuje postać zgodnie z instrukcją
  • opowiada o wyglądzie swoim i innych dzieci;
  • dostrzega szczegóły twarzy u siebie i innych osób;
  • rozpoznaje i nazywa stany emocjonalne wyrażane za pomocą mimiki, mowy ciała czy symbolicznie;
  • wymienia lub wskazuje atrybuty związane z pracą lekarza, pielęgniarki;
  • wypowiada się na temat pracy lekarza i pielęgniarki;
  • wyjaśnia znaczenie zakazu spożywania leków bez wiedzy dorosłych;
  • różnicuje pojęcia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni – za, nad, przed, obok, przy
  • wymienia podstawowe zasady higieny – mycie ciała, mycie zębów, częste mycie rąk, korzystanie z chusteczek higienicznych;
  • rozpoznaje przybory służące do mycia zębów;
  • wyjaśnia konieczność systematycznych wizyt w gabinecie dentystycznym;
  • opowiada o pracy stomatologa.

Tydzień IV. Dary Jesieni

  • koncentruje uwagę na obserwowanym środowisku przyrodniczym – sad;
  • wypowiada się na temat swoich obserwacji podczas wycieczki do sadu;
  • wyjaśnia konieczność mycia owoców przed jedzeniem;
  • rozpoznaje owoce na podstawie dotyku;
  • nazywa kolory podstawowe; eksperymentuje z łączeniem kolorów i próbuje nazywać powstałe kolory
  • układa proste zdania na temat owoców;
  • próbuje nowych smaków – je kawałki owoców;
  • wypowiada się na temat sposobu powstania rodzynek;

WIERSZE I PIOSENKI

Ustawmy się w pary sł. A. Filipkowska muz. A. Furmanik – Celejewska

Abrakadabra, czary – mary!
Niech wszystkie dzieci ustawią się w pary.
Para za parą staniemy w rzędzie.
Kogoś brakuje? Niech szybko przybędzie.

Wpadła gruszka

Wpadła gruszka do fartuszka,
A za gruszką dwa jabłuszka,
Lecz śliweczka wpaść nie chciała,
Bo śliweczka niedojrzała.

Przedszkole, Przedszkole

Kolorowe okna,
kolorowe drzwi,
pani nas uśmiechem
powitała dziś!

Ref: Przedszkole, przedszkole
to ja i ty, i my!
Przedszkole, przedszkole –
zabawy, tańce, gry! (×2)

A my z kolegami,
jak witamy się?
Piątkę przybijamy
i mówimy: „Cześć!”.

Ref: Przedszkole, przedszkole...

JS

Justyna Stefaniak

Nauczyciel

KB

Katarzyna Bąkowska

Nauczyciel

BK

Beata Kowalska

Pomoc do dzieci

BZ

Beata Zbiciak

Pracownik obsługi