grupaSłoneczka

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
na miesiąc Wrzesień 2023.
Tydzień I. W moim przedszkolu
- stosuje zwroty grzecznościowe – dzień dobry, do widzenia;
- odkłada zabawki na miejsce po skończonej zabawie;
- stara się przełamywać nieśmiałość w stosunku do innych dzieci;
- aktywnie uczestniczy w zabawach organizowanych z całą grupą i w zespołach;
- posługuje się przymiotnikami określającymi cechy przedmiotów – wielkość, kolor;
- kategoryzuje przedmioty wg jednej cechy;
- podaje nazwy przedmiotów na podstawie opisu słownego; wskazuje i nazywa zmiany wprowadzane w szeregowym układzie kilku przedmiotów stara się przełamywać swoją nieśmiałość w stosunku do innych dzieci;
- naśladuje różne odgłosy podczas zabawy ortofonicznej;
- wyjaśnia znaczenie pracy wskazanych osób, np. kucharka, nauczycielka, woźna, itd.;
- wskazuje atrybuty danego zawodu; w zabawie posługuje się pojęciami dotyczącymi wielkości, długości.
Tydzień II. Moja miejscowość
- posługuje się pojęciami dotyczącymi wielkości: mniejszy, większy;
- wypowiada się na podany temat – posługuje się określeniami dotyczącymi budynków: wielkość, kształt, kolor, itp.
- zna nazwę miejscowości i ulicy, na której mieszka;
- wyjaśnia znaczenie świateł na sygnalizatorze;
- kreśli w powietrzu koła zgodnie z podanym kierunkiem; dobiera figurę do konturu.
- wskazuje i podaje nazwy atrybutów pracy policjanta;
- wyjaśnia, czym zajmuje się policjant;
- stara się wyznaczać kierunki d pionowej osi swojego ciała – w prawo, w lewo; stosuje pojęcia dotyczące położenia przedmiotu w przestrzeni: na, nad, pod, obok, w.
Tydzień III. Ja, Ty i środowisko
- wyjaśnia na czym polegają poszczególne zadania dyżurnego;
- podczas zabaw naśladowczych koncentruje uwagę na drugiej osobie – naśladuje jej gesty, mimikę, emocje;
- nazywa poszczególne części ciała;
- dostrzega i określa szczegóły twarzy u innych osób i u siebie; rysuje postać zgodnie z instrukcją
- opowiada o wyglądzie swoim i innych dzieci;
- dostrzega szczegóły twarzy u siebie i innych osób;
- rozpoznaje i nazywa stany emocjonalne wyrażane za pomocą mimiki, mowy ciała czy symbolicznie;
- wymienia lub wskazuje atrybuty związane z pracą lekarza, pielęgniarki;
- wypowiada się na temat pracy lekarza i pielęgniarki;
- wyjaśnia znaczenie zakazu spożywania leków bez wiedzy dorosłych;
- różnicuje pojęcia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni – za, nad, przed, obok, przy
- wymienia podstawowe zasady higieny – mycie ciała, mycie zębów, częste mycie rąk, korzystanie z chusteczek higienicznych;
- rozpoznaje przybory służące do mycia zębów;
- wyjaśnia konieczność systematycznych wizyt w gabinecie dentystycznym;
- opowiada o pracy stomatologa.
Tydzień IV. Dary Jesieni
- koncentruje uwagę na obserwowanym środowisku przyrodniczym – sad;
- wypowiada się na temat swoich obserwacji podczas wycieczki do sadu;
- wyjaśnia konieczność mycia owoców przed jedzeniem;
- rozpoznaje owoce na podstawie dotyku;
- nazywa kolory podstawowe; eksperymentuje z łączeniem kolorów i próbuje nazywać powstałe kolory
- układa proste zdania na temat owoców;
- próbuje nowych smaków – je kawałki owoców;
- wypowiada się na temat sposobu powstania rodzynek;
WIERSZE I PIOSENKI
Ustawmy się w pary sł. A. Filipkowska muz. A. Furmanik – Celejewska
Abrakadabra, czary – mary!
Niech wszystkie dzieci ustawią się w pary.
Para za parą staniemy w rzędzie.
Kogoś brakuje? Niech szybko przybędzie.
Wpadła gruszka
Wpadła gruszka do fartuszka,
A za gruszką dwa jabłuszka,
Lecz śliweczka wpaść nie chciała,
Bo śliweczka niedojrzała.
Przedszkole, Przedszkole
Kolorowe okna,
kolorowe drzwi,
pani nas uśmiechem
powitała dziś!
Ref: Przedszkole, przedszkole
to ja i ty, i my!
Przedszkole, przedszkole –
zabawy, tańce, gry! (×2)
A my z kolegami,
jak witamy się?
Piątkę przybijamy
i mówimy: „Cześć!”.
Ref: Przedszkole, przedszkole...
JS
Justyna Stefaniak
Nauczyciel
KB
Katarzyna Bąkowska
Nauczyciel
BK
Beata Kowalska
Pomoc do dzieci
BZ
Beata Zbiciak
Pracownik obsługi